Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

kimi hakkında herşeyy..

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 kimi hakkında herşeyy.. Bir 11.01.08 22:52

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
* KIMI RAIKKONEN*

*Issız adaya düşse yanına alacağı 3 şey:bir çok yiyecek,eşi ve helikopter

*Yarış dışındaki isteği:bir aile kurmak

*Düşlerindeki tatil:Carribean

*Favori ülkesi:Finlandiya

*Filmler:bir çok film seyreder.A Knights Tale ve Gone In 60 Seconds 'dan hoşlanır

*Ellerini kullanışı:sağ(yazıda),sol(buz hokeyinde)

*İdeal akşam yemeği arkadaşı: "eşim,eşim ve eşim!"

*McLaren:"bu takımda karar kıldım çünkü her iki pilota da eşit davranıyorlar ve zirvedeki bir takım, bunun anlamı yarışı kazanmak için iyi bir fırsata sahipsin ve ayrıca tabi ki şampiyonayı dener ve kazanırsın."

*Oversteer: "tercih ederim"

*Evcil hayvan:bir doberman(düğün hediyesi)

*Dinlenme ve Gevşeme:İsviçre'deki evine gidiyor,ailesi ve arkadaşlarıyla zaman geçiriyor.

*Uyku:çok uyur.yarıştan ve sıralama turlarından önce uyandırılmaya ihtiyaç duyar.

*Sigara:Kimi nefret eder (fakat Jenni içiyor)

*Dövme:sağ bileğinde siyah bir gülen güneş var (2001 yazında)

Kimi hakkında her şey

**Öğrenim:
*Özellik:Normal Fin okul sistemi
*Favori dersi:spor (kış boyunca buz hokeyi)
*Askerlik:Fin ordusunda12ay zorunlu hizmet
*Konuştuğu diller:Fince ve İngilizce


**Spor:
*Hobileri:Snowboarding,Yavaş koşu,Jimnastik salonuna gitmek,MotoX,Buz hokeyi,Skidoos,jet-ski,golf(İngiltere'de öğrendi)
*Motor sporları:TV'deki hemen hemen tüm motor sporlarını izler.
*Favori buz hokeyi takımı:Espoo,Finlandiya ve NHL takımı
*Favori futbol takımı:Ulusal Fin futbol takımı
*F1'de en iyi geçiş hamlesi:Mika Hakkinen'in Spa 2000'de M.Schumacher'i geçişi


**Otomobil:
*İlk arabası:Lada
*F1'deki ilk otomobili:Sauber Test,Mugello "fantastik"
*Şirket otomobili: ML55 ve R-serisi birer Mercedes
*Düşlerindeki otomobil:Mercedes-Benz SLR McLaren


**Müzik:
*Favori Grup:U2
*Favori şarkıcı:Eminem
*Favori Fin Grubu:Bomfunk MC


**Yiyecek ve İçecekler:
*Favori Yiyecekleri:Tavuk,makarna,ren geyiği eti
*Favori alkolsüz içecekleri:su,elma suyu
*Favori alkollü içecekleri:votka,smirnoff ice

**Giysiler:
*Alışveriş:giysi alışverişinden gerçekten hoşlanmaz
*Yüzük:sol yüzük parmağına gümüş bir yüzük takar

Kimi ile ilgili bazı gerçekler

*Kimi, 6. Fin F1 pilotu

*Kimi, Hanna(eski kız arkadaşı) ile görme özürlüler gününde karşılaştı

*Kimi ilk F1 GPsinden 20 dk önce uykudaydı, fakat rüyasını hatırlayamıyor.

*Kimi dünyayı dolaşmaktan haşlanıyor.

*Kimi Michael Schumacher’e soğukkanlı bir takım arkadaşı olabileceğini düşünüyordu, çünkü dünya şampiyonundan çok şey öğrenebilirdi.

*Kimi, eğlenmek için golf oynamaktan hoşlanıyor.

*Kimi, 7 kuzeni,4 amcası ve 75 yaşındaki büyükannesi,Sirkka,’ı 2001 Macaristan GPsine götürdü.

*Ne zaman isterse ıvır zıvır yer.

*Kimi, bir çok kez kayak yaptığını fakat şimdi snowboarding’i tercih ettiğini söylüyor.

*Kimi sigaranın çok tehlikeli olduğunu düşünüyor.

*F1'den başka hobileri motor sporları.

*Boş zamanlarında film seyreder, arkadaşlarıyla vakit geçirir,tamamen dinlenir ve bir çok farklı spor yapar.

*Son hazırlıkları ve GP arasında pilotlarla görüşür,yemek yer ve dinlenir.

Kullanıcı profilini gör

2 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 11.01.08 23:02

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
KIMI RAİKKONEN'LE SORU-CEVAP


KİMİ RAİKKONEN
*verdiğin en güzel hediye hangisi?
en son versiyonlarından IPod

*sabrını taşıran şeyler nelerdir?
bir röportajdaki aptalca sorular

*seni gülümseten mutluluk veren şeyler nelerdir?
en sevdiğim sporu yaparken ve arkadaşlarımla beraberken.

*en sevdiğin yemekler?
tavuk ve patates püresi

*tercih ettiğin hobilerin?
şüphesiz ki spor.

*politikayla ilgilenir misin?
hayır, asla!

*sinema mi televizyon mu?
kesinlikle sinema

*"senin" şarkın hangisi?
bir çok şarkı var özel olarak hoşlandığım, her şeyden önce Fince olanlar.

*en son okuduğun kitap?
James hunt'un biyografisi

*vazgeçemediğin, ayrılamadın şey ya da şeyler?
Apple bilgisayarım, IPod'um,telefonum

*Boş inançlara inanan bir misin?
hayır,değilim.

*gerçekten büyük keyif aldığın?
Bir pilot olarak ilk zaferimi kazandığım GP, Sepang 2003.
Bir erkek olarak da hafızamdaki en güzel şey Jenni ile düğünümüz.

*en büyük pişmanlığın?
çok şükür, henüz pişman olmama neden olan bir şey olmadı

*yinelenen rüyalar görür müsün?
hayır

* en yakın arkadaşın kim?
Tony Vilander

*kaç tane araba ve motosiklet var garajında?
yaklaşık 10 tane motosiklet ve minimoto var ve 5 araba.Favorim? Enzo, ilk Ferrarim..

*hoşlandığın diğer sporlar hangileri?
buz hokeyi oynamayı, ski-doo ve jet ski ile gitmeyi seviyorum.

*şimdi ya da geçmişte özellikle hayran olduğun sporadamı kim?
biliyorum garip gelcek ama ilgimi çeken hiç bir sporda özellikle hayran
olduğum, ne geçmişte ne de bu zaman ait birisi yok..

*hızlı olduğunda ne hissediyorsun?
yaptığım her işte arabadayken,kar üstündeyken, sudayken.. hızlı,süratli,
olmayı seviyorum.. yavaşlık benim için can sıkıntısıyla eş anlamda,hız kolay heyecanlandırıyor ve eğlendiriyor..orası kesin ki,günlük yollarda hız sınırlarına uymam gerektiğini biliyorum, bu politika herkes için işliyor..

*mesleğindeki en güzel şey?
yarışmak/rekabet: bu ne yaptığımın özü..


>Hoşlanmadığın şey?
Sen ve iş arkadaşların için hoş şeyler söylemeyeceğimi biliyorum fakat röportajlardan kaçınmak istiyorum.. fakat bu da oyunun bi parçası ve mükemmel bi dünya mevcut değildir.

>Antrenman için ne kadar zaman ayırıyorsun?
Bu duruma bağlı: eğer sürüş yapmıyorsam günde 2 vakit antrenman yapıyorum, pistte olduğum zaman, test günü gibi, yaklaşık 500 km gidiyorum, bu efor yetiyor..

>Yarıştan önceki akşam ne yaparsın?
Dinlenmeye çalışırım ve uyurum: özel bir şey yapmam

>En iyi zaferin hangisiydi?
2005 Monaco ve Spa.

>Hangi pisti tercih edersin?
Teknik olarak Spa en eksiksiz fakat ayrıca Monaco büyüleyici.

>Hoşlanmadığın pist?
Dürüst olmak gerekirse, şampiyonada olmasını istemediğim hiçbir pist yok: benim için önemli olan şampiyonada koşuluyor olması.

>Bir Ferrari2yi ilk kez ne zaman kullandın?
Enzo'mu, bi müddet önce..

>Ferrari'de sevdiğin şey ne?
İlk zamanlar, Maranello da Jean Todt fabrikayı gezdirdi.. Etrafı gezerken gerçekten oranın özel bi yer olduğunu ,orada tarih solunduğunu ve motorsporlarının aslı olduğunu hissettim.

>Şampiyonadaki favori kim?
Melbourne'de başladığında göreceğiz..

>Renault, Alonso'suz nasıl olacak?
4 şampiyonluk kazanmış bir takım, geçen 2 yıl güçlü bir rakipti ayrıca bu yılda.

>McLaren, Alonso ile nasıl olcak?
Güçlü, bizim en çok korktuğumuz rakiplerimizden biri.

>Şampiyona Schumacher'siz nasıl olacak?
F1 gerçekten önemli olan birini kaybetti fakat er ya da geç, bu gerçekleşecekti: spor tarihinde bir dönem kapandı, Avustralya'da yeni bir dönem başlayacak..
evet Kimi dönemi başladı

>Şampiyonluk için kim sürpriz olurdu?
Söylemesi zor: testlerde BMW iyi gidiyordu fakat yarış sonuçları değişik olabilir. Bekleyip göreceğiz..

>Bu yıl herkes için aynı lastiklerin olması: iyi mi kötü mü?
Benim için fark yok.Sadece geçen yıllardaki parametrelerimizi kaybettik yarışların adresleri bir tarafta diğerleri başka.asıl sonuç en iyi araçlardan en az eskillik olacak..
(doğrusu burada ne demek istedi pek anlamadım )

>Bu yıl Ferrari kaç yarış kazanır?
Umarım hepsini

>Ve sen, kaç tane kazanırsın?
aynı

>Sen ve Massa arasında kim kazanacak?
Her pilot daima diğerlerini ve ayrıca takım arkadaşını yenmeye çalışır. Eminim ki Felipe ve ben kazanmak için çalışacağız, fakat bizim için asıl olan Ferrari

*****


Kimi, karısı Jenni'ye bir yarış atı hediye ettiğinde, hayatında ilk kez ata binmeyi deniyordu..bir an önce hayvanla pistte hızlı bi tur atmak istedi.. sonunda atı nasıl durduracağını bilmediği için çığlık atmaya başladı.. Allah'tan çılgın koşu yüksek engelin önünde mutluca bitti fakat o günden sonra Jenni Dahlman-Raikkonen asla kocasının atına binmesine izi vermedi.

Kullanıcı profilini gör

3 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 11.01.08 23:05

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
ya arkadaşlarr bu daha geçen sezon başlamadan önce yapılmışş ama yinede bilginiz olsunn die attım ayrıca kimi bu sene şampiyonn olduu Çok Mutlu Çok Mutlu Çok Mutlu

Kullanıcı profilini gör

4 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 12.01.08 10:48

DeviL

avatar
Admin
Admin
bırak bu kilimcilikleri duygu yaws Çok Mutlu

en iyisi hamilton biz halıcıyız komple Çok Mutlu


_________________
The Crow
Kullanıcı profilini gör

5 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 12.01.08 11:17

Ge/\/!e

avatar
Admin
Admin
sonuna kadar halıcıyık Razz afro

Kullanıcı profilini gör

6 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 13.01.08 19:41

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
bi gün pişman olucaksınızz ama olsunn ee tabi herkes kimi yi tutcak die bi kural yokk Gülümseyen Gülümseyen

Kullanıcı profilini gör

7 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 13.01.08 20:25

Dugu fanatik olunurda bu kdr olunmas yuhhhh diorum yani Suspect Çok Mutlu:D

Kullanıcı profilini gör

8 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 14.01.08 15:59

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
ne ne varr fanatiğimm nolcakk alla alla Laughing Laughing

Kullanıcı profilini gör

9 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 14.01.08 18:54

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
Kimi Raikkonen, 1979 doğumlu profesyonel formula 1 pilotu. Sakin ve serinkanlı davranışlarıyla kendisine ‘The Iceman ’(Buz Adam) lakabı takılan Raikkonen, 2003 ve 2005 yıllarında Dünya Şampiyonası’nda 2. oldu. F1 kariyerine 2001 yılında Sauber Petronas’ta başlayan Raikkonen, 2002’den itibaren McLaren-Mercedes takımıyla çalıştı. 2006 sonunda Ferrari takımı ile 3 senelik anlaşma imzalayan Raikkonen, 2007 sezonunda Ferrari Takımı’nın pilotu olarak yarışıcak.

Kimi Matias Raikkonen, 17 ekim 1979’da Finlandiya, Espoo’da dünyaya geldi. Daha 10 yaşından itibaren kart şampiyonalarında başarılar göstermeye başlayan Raikkonen, 1999 Avrupa Formula Süper A Şampiyonası’nda (European Formula Super A Championship) 2. lik kazandı. Aynı yıl Formula Ford Euro Cup’da yarışarak 5. oldu ve 20 yaşındayken British Formula Renault Winter Series’de ilk 4 yarışı kazanarak şampiyon oldu.

2000 yılında Formula Renault UK Championship‘e katılan Raikkonen, şampiyonadaki 10 yarıştan 7’sini kazandı. 2000 yılının sonlarına doğru katıldığı Formula Renault serisinde ise 23 yarıştan 13’ünü kazandı ve böylelikle %56’lık galibiyet yüzdesi yakaladı.

Bu başarılarıyla farkedilmesi sonucunda eylül 2000’de Peter Sauber, Fin pilota Sauber Formula 1 Takımı’nda test pilotluğu yapması için bir şans verdi. Jerez ve Barcelona’daki testlerden sonra Sauber 2001 sezonu için Raikkonen ile anlaşma imzalamaya karar verdi. 23 yarış tecrübesiyle F1 süperlisansı almış olması durumu ise FIA başkanı Max Mosley’de dahil olmak üzere bir çok kişinin eleştirilerine sebep oldu. Raikkonen, ilk formula 1 yarışı olan 2001 Avustralya Granprix’inde 6.oldu ve 1 puan aldı.

Raikkonen sağlam bir başlangıç yılı yaşadı. 4 yarıştan puan çıkardı ve 8 kere de yarışı ilk 8 içerisinde bitirdi. Sezonu 9 puanla tamamlayan Raikkonen ve 12 puan toplayan takım arkadaşı Nick Heidfeld, F1 takımlar şampiyonasında Sauber takımına, tarihinin en yüksek derecesi olan 4.lüğü getirdiler.

Ertesi sezon, Raikkonen’in Sauber takımına motor sağlayan Scudera Ferrari takımıyla anlaşacağı düşünülürken, 2 kez arka arkaya Dünya Şampiyonu olan Fin pilot Mika Hakkinen’in emekliye ayrılmasıyla Ron Dennis’in takımı, McLaren Mercedes ile anlaştı ve boşalan koltuğa geçti. McLaren ile çıktığı ilk yarış 2002 Avustralya Grand Prix’inde 3. olarak podyuma çıkan Raikkonen, 2002 sezonu boyunca bir çok yarışta, mekanik arızalar sebebiyle yarış dışı kaldı. Sezonu 24 puan ve 4 podyum zaferi ile tamamlayan Raikkonen, Fransa GrandPrix’inde ise ilk yarış 1.liğine çok yaklaşmıştı fakat bitişe bir kaç tur kala, Toyota pilotu Allan McNish’in arabasından sızan yağ yüzünden yoldan çıktı ve yarışı 2. olarak tamamlayabildi. Takım arkadaşı David Coulthard’ın bir sıra gerisinde sezonu 6. olarak bitiren Raikkonen, Couldhard’la birlikte toplamda 65 puanla, takımlar sıralamasında McLaren takımını 3.lüğe taşıdılar.

Raikkonen, ilk yarış birinciliğine 2003 sezonunda 7. sırada başladığı Malezya GrandPrix’sinde ulaştı. Sonraki yarış Brazilya GrandPrix’sinde ise yarışın 55’inci turda durdurulması üzerine kurallar gereği, yarış durdurulmadan 2 tur önceki sıralamaya bakılarak Raikkonen 1. olarak açıklandı. Fakat bundan 1 hafta sonra, yarış durdurulduğu sırada Giancarlo Fisichella’nın 56. turda olduğu, bu yüzden de sonuçların 54. tura göre berlirlenmesi gerektiği üzerine, Fisichella yarışın birincisi ilan edildi. Raikkonen ise 2. olarak açıklandı. 2003 Macaristan GrandPrix’sinde ise ilk üç sırayı Fernando Alonso, Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya’nın almasıyla F1 tarihinin en genç podyum seramonisi yaşandı.

Sezon boyunca sadece Avrupa ve Amerika Grand Prix’lerinde pole pozisyonunu kazanan Raikkonen, 3 kez de yarış dışı kaldı. 2003 sezonunun F1 tarihinin en çekişmeli şampiyonluk mücadelelerinden birine sahne olmasıyla, son yarışa kadar şampiyonluk şansını sürdürdü. Şampiyonanın son etabı olan Japonya GranPrix’sini Rubens Barrichello’nun kazanması ve Schumacher’in kendisine yetecek olan 1 puanı almasıyla sezonu şampiyonun sadece 2 puan gerisinde topladığı 91 puanla 2. olarak tamamladı. F1 Takımlar şampiyonluğunda ise 2.liği 2 puan farkla Williams takımına kaptırdılar ve sezonu 1. Ferrari’nin 12 puan gerisinde 3. olarak kapattılar. Son yarışta, her üç takımın da şampiyon olma şansı sürüyordu.

2004 sezonunda ise ilk 4 yarışın üçünde yarış dışı kaldı ve sadece 1 puan topladı. Aracındaki mekanik sorunlar bir türlü çözülemedi ve ilk 7 yarış sonunda puanı hala 1 idi. Rakibi Michael Schumacher ise 60 puandaydı. Kanada GrandPrix’sinde 5 kez pit stop yapmasına rağmen Williams-BMW ve Toyota takımlarının arabalarının diskalifiye edilmesi sayesinde finişte 5.liğe yükseldi. Amerika GrandPrix’sini 6. olarak tamamladı.

McLaren takımı, Fransa GrandPrix’sinde yeni araçları MP4-19B ile yarışmaya başladı. Raikkonen yarışı takım arkadaşı David Coulthard’ın gerisinde 7. olarak tamamladı. İngiltere GrandPrix’sinde ise pole pozisyonu kazandı ve Schumacher’in ardından 2. oldu. Belçika Grand Prix’sinde sıralama turlarında 10. olmasına rağmen 11.turda liderliği kazandı ve yarışı 1. bitirerek McLaren takımına 2004 sezonunun ilk birinciliğini kazandırdı. Raikkonen, sezonu da 45 puan ve 4 podyum zaferiyle 7. olarak bitirdi.

2004 sezonundaki hayalkırıklığına rağmen, Raikkonen spor dünyasında yükselen bir yıldız olarak görülmeye devam etti. 2005’de F3000 serisinde yarışması için menajeri Steve Robertson ile birlikte Raikkonen-Robertson-Racing adında bir takım kurdu.

2005 sezonunun ilk üç yarışında, yine mekanik sorunlarla uğraşan McLaren pilotlarının alabildiği en iyi sıralama derecesi 6.lık oldu. İlk yarış olan Avustralya GrandPrix’inde 8. oldu ve 1 puan aldı. İkinci yarış olan Malezya GrandPrix’sinde aracında yaşadığı sorunlar nedeniyle puan alamadı. Sezonun üçüncü yarışı olan Bahreyn GranPrix’sinde 3. olarak podyuma çıktı. Raikkonen daha sonra ardarda San Marino, Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerinde pole pozisyonlar kazandı. San marino GrandPrix’sini kazanmaya yaklaşmışken şaft arızası sebebiyle yarış dışı kaldı fakat Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerini kazanarak lider Alonso ile arasındaki farkı 22 puana düşürdü. Avrupa GrandPrix’sinde Jacques Villeneuve’e tur bindirirken, yaşadığı sorun sebebiyle yarışta ancak 11. olabildi. Amerika GrandPrix’sine lastik sağlayıcısı Michelin’in güvenlik garantisi vermemesi üzerine Mclaren’de dahil olmak üzere Michelin kullanan takımlar katılmadılar.

Fransa GrandPrix’sinde aracında motor değişikliği yapan Raikkonen, 10 sıra geride başlama cezası aldı ve sıralama turlarında 3. olduğundan yarışa 13. sırada başladı. Bu duruma rağmen yarışı Alonso’nun ardından 2. olarak bitirmeyi başaran Raikkonen, bir hafta sonraki İngiltere GrandPrix’sinde sıralama turlarında 2. olmasına rağmen yine 10 sıra geriden başlama cezası alarak yarışa 12. sırada başladı ve 3. sırada bitirdi.

Almanya GrandPrix’sinde herşey Raikkonen için iyi giderken ve zafer kazanmak üzereyken bu kez de bir hidrolik arızası yaşadı ve 10 önemli puanı, rakibi Fernando Alonso’ya kaptırdı. Bu onun bir yarışı lider götürürken yarış dışı kaldığı üçüncü yarış oldu. McLaren Takımı’nda çok rahatım demesine rağmen, eğer sorunlar giderilmezse kontratı bittiğinde takımı terkedeceğine dair sinyaller veren Raikkonen, Macaristan GrandPrix’sinden önce yaptığı açıklamada ‘Daha iyi şartlarda çalışmaya ihtiyacımız var, ki aracımızın güvenilirliğinden emin olabilelim.’ açıklamasını yaptı. Kötü sıralama pozisyonuna rağmen Macaristan GrandPrix’sinin kazanan, ardından da Türkiye’de yapılan ilk Formula 1 Yarışı’nı kazanarak tarihe geçen Raikkonen, iki hafta sonra İtalya GrandPrix’sinde pole pozisyonunu kazanmasına rağmen motor değişikliği yüzünden yine 10 sıra geriye düştü ve yarışı da ancak 4. olarak bitirebildi. Belçika GrandPrix’sini iki yıl üstüste kazandı ve bunu takip eden yarış, Brezilya Grand Prix’sinde Alonso’nun Montoya ve Raikkonen’den sonra 3. olması, sezon bitimine üç yarış kala Alonso’ya 2005 Formula 1 Şampiyonluğu’nu getirdi.

Japonya GrandPrix’sinde Raikkonen kariyerinin en iyi sürüşünü yaptı.Yarışa 20. sırada başlamasına rağmen yarışı birinci bitirerek sezonun kendi adına 7. birinciliğini elde etti. Birçok magazin dergisi tarafından da sezonun en iyi sürücüsü ilan edildi.

McLaren Mercedes takımı 2006 sezonunun başlangıcında, 2007 için Fernando Alonso ile anlaştığını açıkladı ve Raikkonen’in 2007 sezonunda hangi takımla yarışacağı 2006 boyunca sır kaldı. 2006 sezonunda McLaren takımıyla yarıştığı GranPrix’lerde, hiç birincilik alamayan ve büyük bir hayalkırıklığı yaratan Raikkonen, sezon boyunca sadece 6 kez podyuma çıktı. Aracından istediği performansı alamaması ve bir çok kez yarış dışı kalması sonucunda, sezonu 65 puanla 5. sırada tamamladı.

2006 İtalya GrandPrix’si sonrasında, Ferrari pilotu Michael Schumacher’in emekliliğini açıklaması üzerine, Scudera Ferrari takımı Kimi Raikkonen ile 3 yıllık sözleşme imzaladığını açıkladı. Bunun üzerine Raikkonen şu açıklamayı yaptı:

Ferrari ile yarışacak olmaktan dolayı çok mutluyum ve eski takımıma da gelecekte bol şans diliyorum.

Aralık 2006’da bazı bahis siteleri tarafından 2007 sezonunun favorisi olarak gösterilen Raikkonen’in toplam 102 GrandPrix’de 9 yarış birinciliği, 36 podyum zaferi, 12 pole pozisyonu ve 19 adet en hızlı tur zamanı bulunmaktadır.

Soğukkanlılığı ve sakin yarış stratejisiyle ‘The Iceman’ lakabını alan ayrıca Kimppa, Raikka ve Kimster (mekanikleri tarafından) diye de çağrılan Kimi Raikkonen’e bazı Finlilerse, şakayla karışık fincede kibirli anlamına gelen ‘Raka’ diyorlar. Bunun, Mika Hakkinen’in fincede karbonmonoksit anlamına gelen ‘Haka’ lakabından bir uyarlama olduğu biliniyor.

Raikkonen, Finli model Jenni Dahlman-Raikkonen ile evli ve İsviçre’de yaşıyor.

Kullanıcı profilini gör

10 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 14.01.08 18:58

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
Lewis Carl Hamilton (d. 7 Ocak 1985 Hertfordshire, Birleşik Krallık) Formula 1’de yarışan ilk siyahi pilot. 2006 yılında GP2 serisinde büyük başarı göstererek şampiyon olmuştur. Bu şampiyonluğun ardından McLaren F1 Takımı’na transfer olmuştur.

Yarış Hayatı

Formula 1 kariyerinin ilk dokuz yarışında kürsüye çıkmayı başaran McLaren Mercedes takımının İngiliz pilotu Lewis Hamilton, Bahreyn Grand Prix’sinde elde ettiği ikincilik sonrası, ilk dokuz yarışında da podyuma çıkarak tarihe geçmiştir. Kanada ve Amerika grand prix’sinde birinci olarak Alonso’nun 10 puan üstüne çıkmayı başarmıştır.

Kullanıcı profilini gör

11 Geri: kimi hakkında herşeyy.. Bir 14.01.08 19:00

kimi_dyg

avatar
Moderatör
Moderatör
hamilton kısa oldu ama olsunn Wink Wink

Kullanıcı profilini gör

Sponsored content


Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz